باکس آفیس سینمای هالیوود؛ فروش 93 میلیون دلاری «لیگ عدالت»
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۱۳۳۳
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر هفته گزارشی از پرفروشترین فیلمهای اکران شده در سطح جهانی در فضای مجازی منتشر میشود. در حال حاضر فیلمها و انیمیشنهای بزرگی در سطح جهانی اکران شدهاند و به فروش خوبی نیز دست پیدا کردهاند.
در این گزارش به آخرین وضعیت منتشر شده از فروش فیلم ها، در هفته جاری که مربوط به 23 نوامبر 2017 ( 2 آذر 1396 ) است و به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، خواهیم پرداخت :
رتبه پنجم : فیلم « قتل در قطار سریع السیر شرقی » / فروش : 13 میلیون دلار
این فیلم به کارگردانی «کنث برناگ» و در ژانر درام و اسرارآمیز ساخته شده است و در دومین هفته اکران توانست مبلغ 13 میلیون دلار ( 52 میلیارد تومان ) فروش کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رتبه چهارم: فیلم « خانه پدر 2 » / فروش : 14 میلیون دلار
این فیلم به کارگردانی «شان آندرس» و در ژانر کمدی ساخته شده است و در دومین هفته اکران توانست مبلغ 14 میلیون دلار ( 56 میلیارد تومان ) فروش کند.مبلغ کلی فروش این فیلم نیز 50 میلیون دلار ( 204 میلیارد تومان ) اعلام شده است. بازیگران اصلی این فیلم «ویل فرل» و «مارک والبرگ» هستند. همچنین بودجه ساخت این فیلم 69 میلیون دلار است.
رتبه سوم: فیلم « تور؛ راگناروک » / فروش : 21 میلیون دلار
این فیلم به کارگردانی «تایکا وایتیتی» و در ژانر اکشن ساخته شده است و در سومین هفته اکران توانست مبلغ 21 میلیون دلار ( 84 میلیارد تومان ) فروش کند. مبلغ کلی فروش این فیلم نیز 247 میلیون دلار ( 988 میلیارد تومان ) اعلام شده است. بازیگران اصلی این فیلم «کریس همسورث» و «کیت بلانشت» هستند. همچنین بودجه ساخت این فیلم 180 میلیون دلار است.
رتبه دوم: فیلم « حیران » / فروش : 27 میلیون دلار
این فیلم به کارگردانی «استفن چبوسکی» و در ژانر درام ساخته شده است و در اولین هفته اکران توانست مبلغ 27 میلیون دلار ( 108 میلیارد تومان ) فروش کند. بازیگران اصلی این فیلم «جیکوب ترمبلی» و «اوون ویلسون» هستند.
رتبه اول: فیلم « لیگ عدالت » / فروش : 93 میلیون دلار
این فیلم به کارگردانی «زک اشنایدر» و در ژانر اکشن ماجراجویی ساخته شده است و در اولین هفته اکران توانست مبلغ 93 میلیون دلار ( 372 میلیارد تومان ) فروش کند. بازیگران اصلی این فیلم «بن افلک» و «هنری کیویل» هستند.
انتهای پیام/
فهرست پرفروشترین فیلمهای هالیوودی ( 2 آذر 1396 )منبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
مرتضی پایهشناس مستندساز با اشاره به گسترش فعالیت پلتفرمها در سالهای اخیر و افزایش فضای نمایشی برای سینمای مستند به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته، شاهد افزایش فضاهای نمایشی برای سینمای مستند هستیم. همه نهادهای تولید کننده فیلم مستند، مهمترینشان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، باید به این موضوع فکر کنند که گسترش و وسعت بخشیدن به سینمای مستند، تنها به معنی رکوردزدن در تولید فیلم یا اهتمام برای رونق بخشیدن در این بخش نیست. افزایش بسترهای نمایش این آثار مهمترین هدفی است که هر نهاد و موسسه تولید فیلم مستند باید دنبال کند.
کارگردان مستند «چوب» ادامه داد: پلتفرمها، شبکههای تلویزیونی، گروه «هنر و تجربه» و پاتوقهای نمایش در جای جای ایران، بستری فراهم کردهاند که سینمای مستند ایران بهتر و بیشتر دیده شود. اما این، همه ماجرا نیست. متاسفانه معیارهایی در اکران آثار مستند حاکم است که برگرفته از سینمای داستانی است. فیلم پرفروش و فیلم پرمخاطب در سینمای مستند، جایگاهی مانند سینمای داستانی ندارند. مخاطب برای مستندساز مهم است، اما لزوما این مخاطب میلیونی و انبوه نیست. اصلا جایگاه سینمای مستند این نیست که برای پسند مخاطبش، شبیه معیارهای رایج روز شود. سینمای مستند، نمایش واقعیت است، پیشروست، بیان بخشی از حقیقت هر پدیده و نمایش عریان مسایل بشری هدف این سینماست. لزوما هر فیلم، مخاطب یکسان ندارد و اغلب آثار مستند با هدف سرگرم کنندگی صرف ساخته نمیشوند.
کارگردان «وطن دوستی» ادامه داد: جوسازی برای فیلمها و پلتفرمها بر اساس فروششان، از دل مناسبات و ارزشهای سینمای داستانی میآید که ساز و کارش با سینمای مستند فرق دارد. آن معیارها وقتی به سینمایی ورود میکند که ذاتش اندیشه ورزی و نگاه هنرمندانه به پدیده ها است، نه تنها باعث رونق سینمای مستند نمیشود که مایه ناامیدی مستندسازان است.
پایهشناس یادآور شد: برای همه ما فیلمسازها، مخاطب مهم و انگیزهبخش است، وضعیت و تعداد مخاطب در سینمای مستند نیاز به تحلیل دارد. مستندی ممکن است برای دانشجویان جذاب باشد، ممکن است مخاطبش جامعه پزشکی باشد یا قشر دانشگاهی را جذب کند و مواردی از این دست. تصمیم گرفتن درباره جامعه مخاطبان سینمای مستند، ساده نیست.
پایهشناس در پایان عنوان کرد: به عنوان سینماگری که بیش از ۲ دهه در این حوزه فعالیت کرده، مثل همه همصنفانم از رونق تولید و نمایش آثار مستند، استقبال میکنم. مشکلات معیشتی و امنیت شغلی، بخشی از همکارانم را دچار بحرانهای جدی و دوری از حرفه محبوبشان کرده است. متوجهم که توجیه بخشی از مدیران سینمایی، برای توجه به تولید این است که مشکلات معیشتی کمرنگ شود اما فراموش نکنیم که بهترین فیلمهای مستند اگر دیده نشوند، تاثیری روی جامعه مخاطبانشان ندارند. امیدوارم با گسترش فضاهای نمایش سینمای مستند، مخاطب واقعی این آثار پیوند لازم در زمان مناسب را با این آثار برقرار کند و معادلات تولید، تبلیغات و اکران، برای فیلم مستند عادلانه و حرفهای باشد.
مرتضی پایهشناس کارگردان و تدوینگر، مستندهای «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «جایی که زندگی میکنیم»، «ملاقات پشت دیوار اشرف»، مجموعه مستند «هم مسیر» و ... را در کارنامه دارد.
کد خبر 6100356 آروین موذن زاده